Deset pravila za duži vek automobila

Prosečna starost automobila koji se voze u Srbiji je čak 16 godina! Ipak, koliko dugo ćete voziti automobil zavisi umnogome i od vaše spremnosti da se oko njega pobrinete.

1. MENJAJTE ULJE
Motorno ulje apsorbuje vlagu i mnoge nečistoće od ostataka sagorevanja, kao i metalnih opiljaka. Zato se promena ovog ulja mora obavljati u periodima koje je propisao proizvođač i to se mora poštovati. Takođe, osim ove zamene, tačno je propisano i koje motorno ulje (koje viskoznosti...) teba da sipate u svoj motor. U suprotnom, rizikujete ozbiljan kvar.

2. REDOVNI SERVIS
Ukoliko preskačete ili previše prolongirate posetu servisu, rizikujete da ne primetite neki kvar na vreme. U servisu se osim standardnih zamena tečnosti i kaiševa, koje su od krucijalne važnosti, proverava i opšte stanje automobila pa se na vreme mogu uočiti oštećenja čija popravka u ranoj fazi ne mora da bude skupa niti zahtevna.
3. VOŽNJA SA HLADNIM MOTOROM
Bilo da je zima ili leto, znajte da komponente motora i menjača nejednakom brzinom dostižu radnu temperaturu. Takođe, ulju treba neko vreme da krene potpuno da podmazuje sve komponente. Zato je preporuka da se prvih 10 kilometara vožnje ne prelazi preko 2.500 obrtaja u minuti. Nakon toga motor je postigao radnu temperaturu, a ulje podjednako podmazuje sve delove motora.

4. OHLADITE TURBINU
Ako vaš motor ima turbinu, posebnu pažnju treba obratiti na njeno hlađenje. Naime, ako ste tokom vožnje forsirali motor i vozili u visokim obrtajima, pre gašenja pustite da motor još minut-dva radi u praznom hodu.

5. IZBEGNITE HLADAN START
Većina motora se prilično iscrpljuje tokom prvih nekoliko kliometara nakon što ih startujemo. Trenje i visoke temperature čine svoje pa je motor takoreći pod stresom. Stoga, ukoliko ste u mogućnosti, izbegavajte kratke relacije i pokretanje vozila odmah nakon starovanja hladnog motora.

6. IZBEGAVAJTE PREBRZU VOŽNJU
Vozači koji prelaze velike kilometraže znaju koliko brza vožnja haba motor, odnosno čitavu mehaniku automobila. Bez obzira na to što vodite računa i postepeno postižete određenu brzinu, znajte da ukoliko redovno vozite brzo, interval zamene ulja treba da bude kraći.

7. PRAVILNA VENTILACIJA
Često se među vozačima može čuti pravilo da je garažiran automobil bolji od onog koji stoji napolju. Međutim, treba znati da garaža teba da bude valjano provetrena kako bi se automobil brže osušio od kiše ili snega. Na taj način sprečava se pojava ili širenje omražene korozije.

8. REDOVNO ČIŠĆENJE
Ovde ne mislimo samo na povremeno prolaženje kroz auto-perionicu. Detaljno čišćenje podrazumeva pranje vrata, poklopca motora, točkova i njihovih sklopova, kao i podvozja. Ovo su prava mesta na kojima se krije prljavština i rđa, a ne krov, prozori i ostale ravne površine vozila koja se najčešće čiste.

9. ZAŠTITA OD RĐE/KOROZIJE
O ozbiljnoj zaštiti od korozije ne treba da misle samo vlasnici starijih automobilia ili oldtajmera. Naprotiv, ovu nezgodnu pojavu treba preduprediti. To ćete postioći jedino ukoliko redovno voskirate automobil, a na podovzje nanosite specijalne hemijske zaštite, posebno tokom zimskih meseci kad je na ulicama sneg i industrijska so.

10. ČUVAJTE OSLANJANJE I PNEUMATIKE
Ko često “preleće” preko rupa, ivičnjaka i ležećih policajaca znatno brže i ozbiljnije oštećuje ne samo pneumatike, već i oslanjanje. Ovo može biti opasno ukoliko se ošteti unutrašnja guma, a takvo oštećenje se ne vidi uobičajenim pregledom pneumatika.

Kreiraj posao i primi ponude lokalnih auto servisa!