Mali servis


Redovni servis vozila Mali servis se smatra redovnim održavanjem vozila. To je provera i testiranje stanja delova automobila i servisiranje ili zamena pojedinih delova i tečnosti.

Redovnim održavanjem obezbeđuje se sigurnost, pouzdanost, upravljivost, udobnost i dugotrajnost automobila. Mali servis je preventivna zamena delova pre nego što dođe do njihovog otkazivanja i time uzrokuju mnogo veće kvarove. Servis je potrebno odraditi bez obzira na stanje delova. Jednostavnije je obaviti mali servis na vreme nego rizikovati da dođe do nekog većeg kvara.

Preventivno održavanje je verovatno jedan od najboljih načina da uštedite novac na duži rok.

Kada raditi mali servis?

Servisni intervali su propisani od strane proizvođača vozila i mogu da variraju od modela vozila, viskoziteta ulja, vrste goriva. Najčešće je to period od 5.000-15.000 km. Novija vozila prikazuju krajnji rok za sledeći servis na instrument tabli. Ne treba zaboraviti da motorno ulje gubi svojstva tokom vremena pa je preporučljivo da se promeni najmanje jednom godišnje.

Preporučujemo da smanjite preporučeni period redovnog servisnog intervala u slučaju da:

  • Najčešće prelazite kratke relacije
  • Vozite u uslovima ekstremne vrućine ili hladnim klimatskim uslovima
  • Vozite pretežno brdovitim ili planinskim putevima ili po makadamu
  • Najčešće vozite gradske vožnje u uslovima stani-kreni
  • Pretežno vučete prikolicu ili drugi težak teret
  • Prilikom kupovine polovnog vozila

Šta spada u mali servis?

  • Zamena motornog ulja
  • Zamena filtera motornog ulja
  • Zamena filtera vazduha motora
  • Zamena filtera vazduha kabine (polen filtera)
  • Zamena filtera goriva
  • Provera nivoa kočione tečnosti i dopuna po potrebi
  • Provera nivoa rashladne tečnosti i dopuna po potrebi

Veliki servis


Periodični servis pri kojem se menja set zupčastog kaiša naziva se veliki servis. Istrošenost zupčastog kaiša pa samim tim i njegova pouzdanost se ne mogu izmeriti pouzdanim metodama. Iz tog razloga predviđen je period za zamenu zupčastog kaiša i svih delova koji čine sistem zupčenja. Jedino u tom slučaju možemo garantovati za period do sledeće zamene.

Veliki servis se radi svakih 60-80.000 km ili 5-6 godina u slučaju da prelazite manje kilometraže. Za vozila kod kojih za prenos snage služi lanac, predviđen period zamene je znatno veći, zavisno od proizvođača, novi lanac bi trebao da traje barem 150.000 km. Lanac se menja kada postoji neki problem sa njim, ili kada kupujete polovan auto.


Šta spada u veliki servis?

  • Zamena zupčastog kaiša
  • Zamena rolera
  • Zamena španera
  • Zamena ostalih delova seta zupčenja
  • Zamena vodene pumpe (ako je u sistemu zupčenja)
Veliki servis ne podrazumeva mali servis.


Potreban Vam je redovan servis?


Odaberite uslugu iz liste i primite ponude lokalnih auto servisa.